Avui, des del blog de At business us volem parlar de les diferents funcions que poden exercir les xarxes socials dins d’una empresa o, millor dit, dins dels diferents departaments de la nostra empresa . Per a això anem a veure quins són aquests estrats dins d’una companyia i en quin aspecte concret poden millorar gràcies a un bon programa de Social Media. Atenció al client, Relacions Públiques , Recursos Humans o Vendes poden millorar i gestionar millor utilitzant un bon programa de Social Media .

Atenció al client :

Aquest és un dels departaments que millor rendiment pot treure a un bon programa que inclogui les xarxes socials dins d’ell. Aquest departament basa el seu programa diari a contactar amb el consumidor i per a això és necessari establir un bon canal que permeti la fluïdesa i , sobretot, la bona entesa entre les dues parts. Les xarxes socials permeten un feedback immediat i constant a diferència d’altres canals antics com el telèfon o el correu electrònic . El consumidor evita passar-se hores i hores al telèfon amb el que també ho agraeix i aportarà en un futur més valor al nostre personal. La major fluïdesa i la disminució del temps de resolució ajudarà a l’empresa a reduir costos o, com a mínim , a relativitzar .

Relacions públiques :

La nostra empresa necessitarà una bona imatge i, per això, és vital controlar el que es diu de nosaltres, qui ho diu i perquè ho diu. Afortunadament, les diverses plataformes existents ens permeten rastrejar els comentaris dels nostres seguidors i evitar a temps les crisis de reputació. Una gestió ràpida i eficaç d’aquestes a través de les xarxes socials pot apaivagar un foc que podria propagar-se rapidament si no es tracta a temps i que podria desgastar la nostra marca dins del sector. Però no només a superar crisi ens pot ajudar un bon programa de Social Media sinó que a més, aquest departament les pot utilitzar per millorar la seva imatge de cara als seus clients.

Recursos humans :

Quan parlem de xarxes socials i empresa a tots ens ve al cap un nom: Linkedin. És sens dubte el fenomen que està reformulant el concepte de recruiting o de la contractació de personal. Mitjançant un bon programa de Social Media podem escodrinyar la xarxa per trobar aquesta persona en concret que necessitem per determinat lloc dins de l’empresa. Ens permet analitzar la trajectòria personal i laboral del nostre futur empleat i tot això amb el màxim de detall i menor marge d’error . Cada vegada són més les empreses que opten per caçar talents a través de la xarxa .

Departament de vendes :

Per a què volem un programa de Social Media si no és per obtenir beneficis? Mitjançant l’abast de les xarxes socials i la influència podem rendibilitzar la nostra estratègia i obtenir beneficis de forma indirecta (recordeu que les xarxes socials, rarament generen un benefici directe). Primer ens permet filtrar clients a través de l’embut de conversió , que primerament genera consciència de marca i després els guia a través del procés fins convertir-los en clients .

També és possible fer èmfasi en un producte aprofundint a través d’altres mitjans que no siguin els tradicionals ( TV, ràdio , premsa … ) creant, per exemple, contingut en blocs o vídeos a Youtube per esmentar alguna cosa. També (però sense abusar-ne) podem utilitzar les diferents xarxes socials per fer ofertes especials als nostres seguidors com és el cas d’una exitosa plataforma anomenada Foursquare .

Atenció al client, Relacions Públiques , Recursos Humans o Vendes poden millorar i gestionar millor utilitzant un bon programa de Social Media.

Ja ho veieu , un bon programa de Social Media no està renyit amb la lucrativitat. Sovint es confonen els termes i els conceptes que ens porten a la falsa creença que “no es pot vendre a les xarxes socials” . El que marcarà la diferència serà com gestionem aquest programa per aconseguir aquests beneficis.